bg07

Sky Media uudiskiri – mai 2025

Ülevaade raadioturust oktoober 2024 – märts 2025 raadiouuringu põhjal

On aeg heita pilk Kantar Emori viimasele raadiouuringule (oktoober 2024 – märts 2025), et jagada teiega peamisi leide ning anda ülevaade kuulajate eelistustest ja raadiomaastiku arengutest. Lisaks vaatame tagasi Sky Media viimaste kuude kampaaniatele, tutvustame kevad-suviseid plaane ning jagame soovitusi, kuidas raadioreklaamist maksimaalne kasu saada.

Mille üle oleme eriti uhked?

  • Sky Plus, enim kuulajaid vanuses 20-60 – 159 tuh kuulajat nädalas / 192 tuh (12-74)
  • SKY Raadio, kuulatuim venekeelne raadiojaam – 81 tuh kuulajat nädalas / 65 tuh (20-60)
  • Sky Plus ja SKY Raadio Hommikuprogrammid on kuulatuimad oma keelegrupis – vastavalt 120 ja 48 tuh kuulajat nädalas
  • Retro FM, enim kuulajaid Tallinn-Harjumaa – 95 tuh kuulajat nädalas
  • Rock FM, kõige mehisem raadiojaam – 67% kuulajatest on mehed!

Allpool on toodud kommertsraadiote kuulajaskond reklaamiostjate jaoks atraktiivses 20-60 vanusegrupis ning jaamade üldine kuulatavus.

 

 

Millal on raadioreklaami tulemusi mõistlik oodata?

Raadioreklaami mõju sõltub sellest, mis on kampaania eesmärk – kas soovitakse tekitada kiiret huvi või kasvatada pikaajalist tuntust ja usaldust.

Kui sõnumi keskmes on sooduspakkumine või müügikampaania:

  • Fookus kõrgel katvusel, kiirusel ja sagedusel.
  • Soovituslik sagedus on vähemalt 4–7 korda päevas.
  • Kampaania kestus võiks olla lühike – 5 kuni 14 päeva.
  • Sõnum peaks olema konkreetne ja suunatud kohesele tegutsemisele (nt „ainult sel nädalal“, „viimased päevad“, „erihind” jms).
  • Kõige tõhusamad ajad on hommikul, lõuna paiku ja tööpäeva lõpus (drive time), mil kuulajad on aktiivsemad ning ostu on võimalik sooritada kohe veebis või koduteel.

Kui eesmärk on brändi tuntuse ja usaldusväärsuse kasvatamine:

  • Tulemused avalduvad aja jooksul – siinkohal on võtmesõna järjepidevus.
  • Soovitatav on olla eetris vähemalt 3–6 kuu jooksul (vajadusel pausidega).
  • Päevane sagedus võiks olla 2–3 korda, olenevalt eelarvest ja sihtrühmast.
  • Sõnum ei pea olema müügile suunatud – oluline on peegeldada brändi väärtusi ja jätta positiivne mulje.
  • Tugev mõju tekib siis, kui bränd kõlab regulaarselt erinevates olukordades ja ajavahemikes.

NB! Mõju ei pruugi olla kohene, kuid vajaduse tekkides meenub esimesena just see bränd, mida on korduvalt kuuldud.

 

Hiljutised sündmused ja tulevased plaanid Sky Media raadiojaamades

Sky Plus
🔊 Veebruaris elas kogu Eesti kaasa Silverile, kes otsis Sky Plus Hommikuprogrammi ja Expressionsi toel endale kaaslast. Otse-eetris toimunud kohtingud viisid lõpuks kaks noort romantilisele sõbrapäeva õhtusöögile Otepääle, Ugandi Restosse.
🔊 Märtsis pakkus põnevust mäng “Väljavalitu”, kus kuulajad pidid end vihjete põhjal ära tundma. Samal ajal avati pop-up stuudioga T1 keskuses Eesti esimene kaubanduskeskuses asuv LIDLi kauplus.
🔊 Märtsi lõpus käivitus koostöös Eesti Lotoga Eurojackpoti lisaloos Sky Plus Hommikuprogrammis – 10 nädalat järjest loositakse välja 10 000 eurot.
👉 Kevad- ja suvekuud toovad fookusesse elamused – ees ootab hulk muusikasündmusi ja üllatusi, millega kuulajaid premeeritakse!

Retro FM
🔊 Retro FM-is toimus suur MEGAPEO rahvahääletus, milles osales üle 38 500 inimese. Koostöös LHV pangaga võitis enam kui 20 000 euro väärtuses peo kuulaja Priit Karjus, kes saab 15. augustil korraldada kursusekokkutuleku ja tähistada koos kursavendadega nende 60. juubeleid.
🔊 Eetrisse jõudis ka remonditeemaline kampaania koostöös Ehituse ABC-ga.
👉 Retro FM tugevdab oma imagoloogilist sõnumit nii tele- kui välireklaamis:“Retro FM – head ajad, väärt laulud – kõikjal sinu kõrval!” Samuti valmistutakse suvefestivalide hooajaks.

Rock FM
🔊 Kevadhooaeg tõi kaasa ohtra piletisaju mitmetele rokiüritustele. Huvi rokkmuusika vastu püsib kõrge – Eesti publik ootab endiselt uusi kontserte ja artiste.
🔊 Mai alguses sõitis Rock FM mööda Eestit, tehes saateid otse liikuvast stuudiobussist.
👉 Esmakordselt on Rock FM kohal ka sündmuste südames – pop-up stuudioga Tallinn Rockfestil 27.–28. juunil, Unibet Arenal ja selle ümbruses.

SKY Raadio
🔊 Aasta algas SKY Raadio jaoks tegusalt: IS Music Team ja Jahu Pizza toetusel toimus muusikatalentidele suunatud konkurss “Laulud: Tagasitulek”.
🔊 Suurt tähelepanu sotsiaalmeedias pälvisid loosimised, mille auhindadeks olid piletid Justin Timberlake’i ja Sabrina Carpenteri kontsertidele.
🔊 Mai alguses kõlas eetris elektriratta loos, mille auhinna pani välja Velomarket.
👉 Jaanipäeva paiku on SKY Raadiol plaanis suvine SMS-kampaania, mille käigus loositakse kuulajatele välja spaapakette.

Super Raadio
🔊 Lapsed joonistasid Super Raadiot ja 20 noort kunstnikku said kingitusi TY-lt.
🔊 Naistepäeva eel võistlesid mehed eetris Eesti ilubrändi D’Difference auhindade nimel.
🔊 Mai alguses leidis aset kampaania, mille peaauhinnaks oli 1000 eurot koduremondiks.
👉 Sügisel esmakordselt eetris olnud ja suurt kuulajate tähelepanu pälvinud mäng “Pildista Super Raadiot!” on tagasi, partneriks Omega Laen. Juunis toome eetrisse sportlikku energiat – loosis on jooksujalatsid ja registreerimiskoodid Narva Jooksule.

 

Koos teiega suudame pakkuda sisu, mis kõlab, kõnetab ja jääb meelde. Aitäh usalduse ja koostöö eest!