Ülevaade raadioturust juuli-detsember 2024 raadiouuringu põhjal
Rõõm on jagada teiega värskeid tulemusi Kantar Emor’i raadiouuringust, mis käsitleb Eesti raadiojaamade kuulatavust ja positsioone 2024. aasta teisel poolel. Samuti tutvustame selles infokirjas Sky Media hiljutisi tegevusi, 2025. aasta alguse plaane ning anname praktilisi soovitusi raadioreklaami planeerimiseks.
Mille üle oleme eriti uhked?
- Sky Plus ja SKY Raadio Hommikuprogrammid on kuulatuimad hommikusaated – vastavalt 119 ja 51 tuh kuulajat nädalas
- Retro FM, enim kuulajaid Tallinn-Harjumaa – 96 tuh kuulajat nädalas
- Sky Plus, enim kuulajaid vanuses 20-60 – 163 tuh kuulajat nädalas / 196 tuh (12-74)
- SKY Raadio, kuulatuim venekeelne raadiojaam – 82 tuh kuulajat nädalas / 66 tuh (20-60)
- Rock FM, kõige mehisem raadiojaam – 69% kuulajatest on mehed!
Allpool on toodud eestikeelsete ja venekeelsete kommertsraadiote kuulajaskond nädalas (weekly reach) ning nende osakaal reklaamiostjate jaoks atraktiivses 20-60 vanusegrupis.
Eestikeelsete kommertsraadiote TOP 8 kuulajate arv nädalas
Raadiojaam | Kuulajaid nädalas (wkly reach) | Reach 20-60 |
Raadio Elmar | 212 000 | 141 000 |
Star FM | 202 000 | 153 000 |
Retro FM | 198 000 | 153 000 |
Sky Plus | 196 000 | 163 000 |
MyHits | 161 000 | 127 000 |
Raadio Kuku | 115 000 | 78 000 |
Rock FM | 112 000 | 96 000 |
Power Hit Radio | 97 000 | 85 000 |
Relax FM | 72 000 | 59 000 |
Venekeelsete kommertsraadiote kuulajate arv nädalas |
||
Raadiojaam | Kuulajaid nädalas (wkly reach) | Reach 20-60a |
SKY Raadio | 82 000 | 66 000 |
Super Raadio | 47 000 | 34 000 |
Star FM Plus | 32 000 | 26 000 |
Kuidas valida õige raadiojaam reklaami jaoks?
Raadioreklaami planeerimine on tõhus viis oma sõnumi edastamiseks laiale kuulajaskonnale, kuid selleks, et tulemused oleksid maksimaalsed, on oluline teha teadlikke otsuseid. Siin on mõned praktilised soovitused, mida raadiojaama valikul silmas pidada:
- Daily reach vs weekly reach
Raadioreklaami planeerimisel tasub pöörata tähelepanu sellele, millist kuulajaskonna mõõdikut kasutatakse. Uuringufirma Emor avaldab “daily reach” andmeid, mis näitavad, kui palju inimesi kuulab jaama ühe päeva jooksul. Siiski on reklaamikampaaniate jaoks olulisem vaadata “weekly reach” mõõdikut – see näitab, kui palju unikaalseid kuulajaid jõuab jaamani nädala jooksul. Kuna kampaaniad kestavad tihti nädala või kauem, annab weekly reach realistlikuma pildi reklaami mõjust ja ulatusest. - Kuulajaskonna profiil
Raadiojaama valimisel uurige, milline on selle kuulajaskonna demograafia. Kui jaama kuulajad ei kattu teie sihtrühma profiiliga, võib reklaami efektiivsus kannatada. Näiteks, kui sihtrühma moodustavad nooremad täiskasvanud, tasub valida jaam, mille kuulajad kuuluvad samasse vanusegruppi. - Reklaami maksumus sihtrühmas
Hinnake reklaami kontaktihinda, keskendudes oma sihtrühmale. Kontaktihinna võrdlemine erinevate jaamade vahel aitab leida kõige kuluefektiivsema variandi. - Raadiojaama stiil ja sobivus
Arvestage, kuidas raadiojaama formaat ja programm sobivad teie brändi ning reklaamisõnumiga. Kas jaama muusikažanr ja sisu toetavad teie sõnumi edastamist?
Tark planeerimine aitab tagada, et raadioreklaam saavutab soovitud tulemused ning jõuab tõhusalt sihtrühmani.
Hiljutised sündmused ja tulevased plaanid Sky Media raadiojaamades
Sky Plus sügishooaeg tõi kaasa seni ühe menukaima raadiomängu – “Peituse”, mis käivitas kuulajaid ja pälvis Kuldmikrofoni galal “Aasta raadiohetke” tiitli. Koos Credit24-ga premeerisime mängu võitjat 6000 euroga. Olime kohal sügise suurimal spordipeol ning saatsime kuulajaid soojamaareisidele.
👉 Kevad 2025 toob taas eetrisse põneva mängu „Väljavalitu“, kus raadiokuulajatel tuleb end vihjete põhjal ära tunda. Et suvi on erinevate muusikasündmuste tippaeg, on ka Sky Plus fookuses kuulajate premeerimine elamustega!
Retro FM jätkas sügisel edukalt oma “Leia puuduv sõna” mänguga, kus koostöös Raha24-ga läks võiduna välja 5000 eurot. Hommikusaatejuhid Rauno Märks ja Maris Kõrvits olid aktiivselt kuulajatega kohtumas, alustades väljamüüdud Rootsi kruiisist ja osaledes JAM 30 juubelituuril. Sügisel katsetati hommikuprogrammis uusi formaate, millest “Õhupallimäng” osutus kõige kaasahaaravamaks.
👉 2025. aasta märtsis jätkub suur raadioprojekt MEGAPIDU, mis kulmineerub 15. augustil ühe kuulaja jaoks korraldatava eksklusiivse peoga. Lisaks jätkame traditsiooni koos kuulajatega remonti teha ja valmistume suvefestivalide hooajaks.
Rock FM-i tõi sügishooaeg olulised uuendused. SoundCheck saade sai uue hingamise, tuues uusi kuulajaid ja bände Rock FM-i juurde. Rock FM Aasta Hümn jõudis uuele tehnilisele hääletusplatvormile ja koostöös EAÜ ning EEL-ga jagati muusikutele 5000€ suurune stipendium ja tasuta eetriaega.
👉 Rock FM-i mäng “Kastis Laulja”, kus tuntud isikud laulavad kast peas rokilugusid, läheb 2025. aastal teisele ringile. Lisaks sõidab Rock FM maikuus mööda Eestit, tootes raadiosaateid otse liikuvast bussist koos legendaarsete eetrihaidega.
SKY Raadio sügisprogramm sisaldas mitmeid võiduvõimalusi ja kuulajakampaaniaid. SMS-mänguga võideti piletid Armin van Buureni kontserdile, saatsime kuulajaid soojale maale ning Peetri Pizza jagas maitsvaid auhindu. Erilist tähelepanu pälvis kampaania “Kõige õnnelikum päev”, kus ühele õnnelikule anti unistuste täitmiseks 1200 eurot.
👉 2025. aasta alguses korraldame romantikutele mängu, mille võitjapaari saadame Jūrmalasse puhkusele. Kevadel toome taas eetrisse kuulajate lemmikkampaania – “Ahnuse” mängu, kus osalejad saavad proovile panna oma strateegilise mõtlemise.
Super Raadio kuulajatele tõi sügis mitmeid auhinna- ja loosimänge. SMS-kampaanias võideti unustamatud reisid Egiptusesse ja Tenerifele. Lisaks pakkusime võimalust osaleda “Pildista Super Raadiot!” kampaanias, kuhu laekus üle 500 foto Tallinnast, Tartust ja Narvast.
👉 2025. aasta alguses korraldame naistepäeva puhul luksuskruiisi loosimise ning kordame “Pildista Super Raadiot!” mängu.
Täname usalduse ja koostöö eest! Teie toel suudame pakkuda kvaliteetset ja kaasahaaravat sisu, mis rikastab meie kuulajate igapäevaelu.