Raadioreklaami tellimine on tegelikult imelihtne (ilmselgelt lihtsam kui raamatupidamiskannete tegemine või täiusliku cappuccino valmistamine).
Esiteks tuleb välja mõelda teema, millest Sa rääkida tahad. Teemaks võib olla näiteks uus ning unikaalne toode või kaup, mida igaüks võiks endale ihaleda, väga hea allahindlus või ka bränding, ehk kuulajas oma brändikuvandi kinnitamine.
Teiseks tuleks läbi mõelda, kui pikka reklaamklippi Sa vajad. Ilmselgelt tuleks siinjuures arvestada asjaoluga, mida tähtsam informatsioon, seda rohkem läheb aega soovitud sõnumi väljaütlemisega. Ilmselgelt ei avalda Sa ju oma kallimale armastust mööda minnes ja oma tundeid moka otsast poetades (nii võib see akt Sul ka viimaseks jäädagi) ja otseloomulikult ei hakka Sa oma lapsele igal hommikul äratuseks oodi laulma – piisab kui uksepealt rõõmsalt midagi reibast hõikad, ja päev võibki alata.
Reeglina on iga sekund arvel, nii kiputakse võtma võimalikult lühike klipp ja pikitakse see otsast lõpuni tihedalt teksti täis – paraku ei ole reklaamiblokk sama, mis väikepõnnile jõulud, et ootad aknalaual käsi põsakil, millal jõuluvana kingipakkidega kohale jõuab. Pigem meenutab see lahinguvälja, kus igaüks rapsib ja rabeleb, et teisest suurem välja paista, kõigist ees olla ning ilmselgelt üle-kõige kõige-kõigem olla!
Seepärast tasuks äärmise tähelepanelikkusega mõelda selle peale, kuidas Sinu sõnum teistest omataolistest erineb – on see klipi vormistamise sõnum, on see reklaamilugeja hääl (või erinevad hääled) või hoopis mängida selle peale, et teha võimalikult palju erinevaid sõnumeid ning mängida nendega.
Näed siis, lubasin küll, et reklaamklipi tellimine on lihtne nagu lapse mäng. Ja ausalt, kui vaim vabalt lendama lasta, siis olen enam kui kindel, et lapsemäng see raadioreklaami tellimine tegelikult ongi. Sest kui mäng olla väikese inimese töö – siis mida Sina oma tööajal tegelikult teed? ;)
Heiki Abel Sky Media müügidirektor |