bg07

5 peamist viga, mida raadios kampaaniat tehes tasuks vältida

Rohkem kui 20 tegutsemisaasta jooksul on meie laualt läbi käinud tuhandeid erinevaid reklaamklippe ja kampaaniaid. Oleme kogenud tõelisi õnnestumisi kui ka hävimist.

Kuidas ikkagi olla edukas? Ühest vastust siin ei ole ning faktoreid on kindlasti rohkem, kui ühte postitusse ära mahub. Siinkohal toome sinuni 5 peamist viga, mis võivad kampaania edukusele määravaks saada.

1.     Pakkumine ei kõneta potentsiaalset klienti

Nagu iga teise kampaania puhul, nii on ka raadios turunduskaampaaniat tehes sinu pakkumisel väga tähtis roll täita. Kui juba kampaaniat teed, siis veendu, et pakkumine kõnetaks ja tooks potentsiaalsele kliendile muige suule.

Väldi klišeesid nagu „odavaim hind linnas“ ja „kõige sõbralikum klienditeenindus“, sest need ei tundu usutavad ning pigem peletavad kliendi eemale. Kui sinu pakkumine sisaldab allahindlust, siis olgu see korralik! Viieprotsendiline allahindlus võib pakkumise väärtust vähendada.

2.     Kampaania sisaldab liiga vähe kordusi

Panid kokku eriti ahvatleva pakkumise, kuid milline on tulemus, kui sinu sõnum ei jõua potentsiaalse kliendini?

Iga sõnum on efektiivsem, kui seda korrata. Eriti kehtib see tänasel päeval, kus segajaid on palju ning potentsiaalne klient puutub pidevalt kokku kümnete erinevate pakkumistega.

Optimaalset korduste arvu on raske soovitada, sest see sõltub paljuski kampaania iseärasustest. Näiteks sellest, millises saatepäeva osas soovid kampaaniat teha või kui pikk on selle kestvus ajaliselt.

Isegi kui planeeritav kampaania ei ole sinu esimene, soovitame maksimaalse tulemuse saavutamiseks pidada nõu meie kliendihalduriga. Saame uuringutele tuginedes välja arvutada iga kuulajani jõudva keskmise korduste arvu.

3.     Puudub üheselt arusaadav sõnum

Millise tegevuse peaks reklaamklippi kuulnud huviline sooritama? Külastama kampaanialehte? Broneerima aja? Veendu, et üleskutse oleks inimese jaoks lihtne, meeldejääv ja üheselt arusaadav. See võib olla määrava tähtsusega. Kui jätad otsustamise raadiokuulaja lahendada, siis on tulemus pigem negatiivne.

Väldi telefoninumbreid ning aadresse, mida ei ole kerge meelde jätta. Kui kodulehe aadress on keeruline, siis mõtle, kuidas see meeldejäävalt esitada – seosed, grupeerimine, rütm jne. Pea nõu raadio copywriteriga.

4.     Puudub ühtne joon kampaania ning kodulehe vahel

Mis juhtub, kui huviline maandub reklaami tulemusena sinu kodulehel, aga seal ei ole märkigi kampaaniast või reklaamis kuuldust? Kui kodulehel kuvatu ei vasta potentsiaalse kliendi ootustele, võivad sellest võita sinu konkurendid. Ära unusta, et lehelt lahkumiseks on vaja teha vaid üks hiireklikk.

Parima tulemuse huvides soovitame kokku panna spetsiaalse maandumislehe, kus kõik lihtne ning arusaadav. Kui sul ei õnnestu seda teha, siis võib olukorra lahendada ka bänner või selge viide pakkumisele avalehel.

Peaasi, et teed huvilise jaoks sinu juures jätkamise lihtsaks ning arusaadavaks.

5.     Ennatlikud ning pealiskaudsed järeldused

Tegid raadios kampaania, see ei toonud loodetud tulu ning mõtled nüüd loobumisele? Rahu, ainult rahu!

Üks suurimaid vigu on teha liiga ennatlikke järeldusi ning hüpata erinevate reklaamvõimaluste vahel edasi-tagasi. Selline tegevus ei võimalda sul ühtegi neist korralikult tundma õppida ning enda jaoks tööle panna.

Eduka raadiokampaania aluseks on oma sihtgrupi tundmine, tehtud kampaaniatest õppimine ning erinevate lahenduste testimine.

Loodetavasti saime sulle oma näpunäidetega natuke abiks olla. Kui tunned soovi meie kliendihalduriga planeeritava kampaania osas nõu pidada, siis võta ühendust SIIN!