Hea koostööpartner!
Käesolevas infokirjas toome teieni äsja Kantar Emor poolt avaldatud 2025. aasta esimese poolaasta raadiouuringu tulemused. Anname lühikese ülevaate kuulajanumbritest ja jaamade positsioonidest, fookuses aktiivne kuulajaskond vanuses 20-60. Jagame praktilisi soovitusi, kuidas luua reklaamklipp, mis kuulajat kõnetab ja meelde jääb. Põgusalt Sky Media raadiojaamade tehtust ja plaanidest sügisel.
Ülevaade raadioturust jaanuar-juuni 2025 raadiouuringu põhjal
Mille üle oleme eriti uhked?
- Sky Plus ja SKY Raadio Hommikuprogrammid on Eesti kuulatuimad hommikusaated – vastavalt 113 ja 34 tuhat kuulajat nädalas
- Retro FM, jätkuvalt enim kuulajaid Tallinn-Harjumaa – 93 tuhat kuulajat nädalas
- Sky Plus, enim kuulajaid vanuses 20-60 – 160 tuhat kuulajat nädalas / 192 tuhat (12-74)
- SKY Raadio, kuulatuim venekeelne raadiojaam – 71 tuhat kuulajat nädalas / 66 tuhat (20-60)
- Rock FM, kõige mehisem raadiojaam – 65% kuulajatest on mehed!
Eesti- ja venekeelsete kommertsraadiote kuulajaskond nädalas (weekly reach, tuh) reklaamiostjate jaoks atraktiivses 20-60 vanusegrupis ning raadiojaamade kogu kuulajaskond vanuses 12-74.
Raadiojaam | 20-60a | 12-74a |
1. Sky Plus | 160 | 192 |
2. Retro FM | 145 | 187 |
3. Star FM | 144 | 187 |
4. Raadio Elmar | 133 | 206 |
5. MyHits | 112 | 144 |
6. Rock FM | 91 | 107 |
7. Raadio Kuku | 84 | 118 |
8. Power Hit Radio | 73 | 83 |
9. Relax FM | 71 | 85 |
Raadiojaam (venekeelne) | 20-60a | 12-74a |
1. SKY Raadio | 56 | 71 |
2. Super Raadio | 28 | 37 |
3. Star FM Plus | 22 | 28 |
4. Radio Maximum | 22 | 27 |
Top 5 kuulatuimat Hommikuprogrammi vanusegrupis 20-60 (weekly reach, tuh) ning samade jaamade õhtuse töölt-koju ehk Drive Time vööndi kuulatavus (weekly reach 20-60, tuh). Sulgudes kogu kuulajaskond vanuses 12-74.
Raadiojaam | Hommik | Drive Time |
1. Sky Plus | 99 (113) | 71 (81) |
2. Star FM | 86 (111) | 77 (90) |
3. Raadio Elmar | 68 (112) | 61 (97) |
4. Retro FM | 59 (76) | 63 (77) |
5. Raadio Kuku | 47 (63) | 42 (53) |
… SKY Raadio (venekeelne) | 28 (34) | 27 (32) |
Kuidas teha reklaamklipp, mis kuulajat kõnetab ja meelde jääb?
Raadioreklaami mõju ei sõltu ainult sellest, mida öeldakse, vaid kuidas see kõlab. Siin on mõned soovitused, mis aitavad klipil paremini kõrvu jääda:
- Hoia fookus ühel sõnumil
Ära ürita ühes klipis öelda kõike. Kui keskendud ühele selgele ideele, on palju suurem tõenäosus, et see jõuab kuulajani ja jääb meelde. Vajadusel enamaks, tee mitu klippi ja esita neid roteeruvalt. - Kasuta tuttavat või tuntud häält – tee see oma brändi hääleks
Inimene reageerib avatumalt tuttavatele häältele. Kui reklaamis kõlab juba varasemalt tuttav või korduv hääl, tekib äratundmine, usaldus ja side. Hääl võib olla tuntud laiemalt või omane juba varasematest klippidest. - Loo äratuntav helikeel
Reklaamklipis korduv fraas, muusikalõik või helisignaal muudavad klipi äratuntavalt „sinu omaks“. See toimib eriti hästi passiivsel kuulamisel. - Räägi nii, nagu inimesed päriselt räägivad
Lihtne ja loomulik keelekasutus aitab klipil kõlada usutavalt. Väldi ülepingutatud diktsiooni ja keerulisi lauseid. Ära lase helitaustal domineerida lugeja üle ning väldi ärritavaid helisid (sireenid, signaalid, karjed jmt). - Mõtle pikemalt kui üks klipp
Loo seeria – erineva sisuga, aga ühtse stiiliga klipid. Nii ehitad brändile äratuntavat identiteeti. Arvesta ka raadiojaama formaadiga. Vajadusel kasuta eri jaamades veidi muudetud intensiivsust.
Sky Media raadiojaamad 2025 – tehtust ja mis ootab kuulajaid ees
Sky Plus
- Kevadel jõudsid kuulajateni mitmed suvehitid, mida hiljem suurüritustel valjult kaasa lauldi. Suvekuud möödusidki muusika tähe all – festivalide ja kontsertide õhustiku tõime ka nende kuulajateni, kes ise kohale ei jõudnud.
- Juulis kolis kogu Sky Plus tiim nädalaks Pärnusse pop-up stuudiosse. Jagasime otse rannast nii infot kui ka melu. Koos meiega saabus Pärnusse tõeline suvi ja 25 kraadi. Rannainfo jõuab Pärnust kuulajateni terve suve lõpuni.
👉 Sügis toob Sky Plus eetrisse rohkem muusikalist vaheldust – tagasi tulevad ka möödunud aastate popmuusika klassikad. Need on lood, mis on sotsiaalmeedias saanud uue hingamise ja pakuvad äratundmishetki. Ees ootavad põnevad mängud, mis panevad taas kogu Eesti kaasa elama ja hoiavad kuulajad Sky Plus lainel. Pealelõunates hoiavad meeleolu raudvara Andi ja hiljuti liitunud Sten Erik Allikas, kes oma naljade ja muheda olekuga aitavad kuulajatel tööpäeva lõpus mõnusalt koju jõuda.
Retro FM
- Retro FM sõidab julgelt ikka 80. ja 90. aastate muusikalainel! Mai algus tõi eetrisse kevadehõngu ning koos Ehituse ABC-ga jagasime 3000 eurot remondiraha.
- Suvekuudel pidutsesime koos kuulajatega retromuusika suurüritustel – Retrobestil, Happyman 30 suvetuuril ja Bryan Adamsi kontserdil Lauluväljakul.
- 15. augustil leidis aset Retro FM korraldatud MEGAPIDU Endla Talu valges küünis, kus rahvahääletuse tulemusel peo võitnud Priit Karjus pidas oma kursuse kokkutulekut. Kümme kuud kestnud kampaania kujunes Retro FM ajaloos kõige pikaajalisemaks koostööprojektiks. Peo tõi kuulajateni LHV, toitlustuse eest hoolitses Osvald Catering, õhtu peaesineja oli Anne Veski, DJ-setiga esines Rauno Märks ning kogu peo jäädvustas fotodele Erlend Štaub.
👉 Augustis saadab Retro FM oma kuulajad Robbie Williamsi Euroopa turnee kontserdile Helsingisse ning septembris võetakse suund legendaarsele Retro FM Rootsi kruiisile. Sügis toob hommikutesse värskust – alustab uus mäng „Kõige lihtsam mälumäng“, mida kuuleb igal tööpäeval kell 8.40.
Rock FM
- Mai viis Rock FM tegijad nädalasele tuurile, kus kohtusime kuulajatega üle Eesti.
- Juuni lõpus rokkis jaam Tallinn Rockfestivalil Unibet Arenal, tõime kuulajateni kõige ehedamad hetked ja intervjuud otse festivalilt. Peaesinejate ausad ülestunnistused eetris lõid nii mõnelgi hinge kinni, aga see kuulubki ühe õige rokkari ellu.
- Loomulikult olid kõik tähtsamad rockmuusika sündmused tugevalt pildis ja kajastatud nii raadioeetris kui ka Rock FMi sotsiaalmeedias.
👉 Sügisel on ees mitmed kaasahaaravad kuulajamängud. Saadame fännid The Offspringi kontserdile Helsingisse, valmistume suurteks koostööprojektideks Evecon MMA Raju ja Superkross Tallinnaga.
SKY Raadio
- SKY Raadio pakkus kuulajatele kuninglikke elamusi. Eetris toimus mäng, kus peaauhinnaks olid luksuslikud puhkusepaketid Wagenkülli lossihotellis. Viis õnnelikku paari said nautida tõelist puhkust sviitides koos spaaprotseduuridega – tõeline kuninglik kogemus!
- Lisaks pakkusime rõõmu muusikasõpradele – toimusid piletite loosimised maailmakuulsate artistide kontsertidele. Võitjad said võimaluse minna nautima show’sid, kus lavale astusid Justin Timberlake, Imagine Dragons ja Alan Walker.
👉 Sügiseks on plaanis SMS-mäng, mille peaauhinnaks on reisid! Samuti otsime partnereid, kellel on pakkuda põnevaid auhindu. Kui sul on idee või soov liituda, võta kindlasti ühendust!
Super Raadio
- Jaanipäeva eel rõõmustasime kuulajaid tõeliselt maitsvate auhindadega – loosirattas oli meeletus koguses šašlõkki Armeenia Grillilt, mis tõi pidulaua ümber palju rõõmu ja head tuju.
👉 Sügisel alustame uue hooajaga: saadetes „Полный вперёд!“ ja „Добрый вечер!“ Toimuvad aktiivsed mängud, mille jaoks otsime partnereid põnevate ja peresõbralike auhindadega. Kui soovid oma brändi nende mängudega siduda, võta meiega ühendust!
Aitäh, et olete meie kõrval – koos teiega saame tuua kuulajatele rõõmu ja häid hetki igasse päeva!