bg07

Terrorism ja vägivald raadioreklaamides? Tänan, jätan vahele!

Kujutad sa ette olukorda, kus raadios reklaamitakse sooduspakkumist või mõnda ägedat elamust segamini vägivallale õhutavate reklaamidega?

Või situatsiooni, kus peale saatejuhi üleskutset jihad’ile järgneb just sinu reklaamklipp?

Viimasel ajal on üha rohkem uudiseid kuulda sellest, kuidas suurfirmad oma veebireklaami eelarveid üle vaatavad ning olukorda võiks isegi nimetada boikotiks Google ning YouTube vastu.

Põhjus on lihtne – üha enam on hakatud jälgima seda, millistel lehtedel ning videote juures reklaame kuvatakse.

Näiteks avastasid Times of London uurivad ajakirjanikud, et Briti valitsuse poolt sponsoreeritud reklaamklippe kuvati sissejuhatuseks terrorismile õhutavate videotega. Loomulikult on selline olukord lubamatu ning see päädis reklaamide keelamisega Google’i võrgustikus.

Kui veel natuke aega tagasi kuvati USA pangandushiiu JPMorgan Chase reklaame 400 000 veebisaidil, siis nüüd on seda numbrit kõvasti korrigeeritud. Veebilehtede arv on nüüdsest 5000!

Vahemärkusena olgu öeldud, et väidetavalt ei ole kampaaniate efektiivsus sellise drastilise kärpimise tulemusena oluliselt kannatanud.

Lisaks eelpool mainitutele on oma maine pärast mures ka Wal-Mart, Pepsi ning Procter & Gamble. Esimesed kaks on juba boikotiga ühinenud, viimane kaalub seda.

Loomulikult on skandaalist räsitud tehnoloogia gigant lubanud astuda vastavaid samme ning olukorra lahendada, kuid tegu ei pruugi olla just kerge ülesandega.

Google’i ja osaliselt ka Facebooki (läbi partnerite) käsutada on suur hulk veebilehti, milledest teatakse vähe ja mis ei vasta standarditele ning elementaarsetele nõuetele. Sellist olukorda ei lahenda üleöö.

Lisaks tuleb mängu inimfaktor – kui traditsioonilistes meediakanalites käiakse läbi teatud kindel protsess, enne kui klipp eetrisse jõuab, siis veebireklaamis teevad hetkel võidukäiku robotid. Meediaplaneerimine toimub paljudel juhtudel automaatselt.

Kokkuvõtteks sooviks sulle näidata ühe mõned aastad tagasi Nielsen’i ja Statista poolt läbi viidud uuringu tulemusi, mis tunduvad käesoleva skandaali kontekstis igati relevantsed. Jah, raadio on jätkuvalt usaldusväärne! Kui soovid, et sinu kampaania eest kannaksid hoolt päris inimesed, mitte robotid, siis küsi pakkumist SIIT!

nielsen-statista-trust

Ülari Maar
Digivaldkonna arendusjuht