Hea koostööpartner!
Tänase kirja keskmes on Kantar Emori aprill – september 2025 raadiouuringu olulisemad kuulajanumbrid, seejuures pöörame eritähelepanu aktiivsele sihtrühmale vanuses 20–60. Julgustame kampaaniate planeerimisel kõnetama ka venekeelset kuulajaskonda ning anname lühiülevaate Sky Media raadiojaamade suvistest tegemistest ja eesolevatest plaanidest.
Ülevaade raadioturust aprill – september 2025 raadiouuringu põhjal
Mille üle oleme eriti uhked?
- Sky Plus ja SKY Raadio Hommikuprogrammid on Eesti kuulatuimad hommikusaated 20-60 sihtrühmas – vastavalt 91 ja 29 tuhat kuulajat nädalas
- Retro FM, jätkuvalt enim kuulajaid Tallinn-Harjumaa – 94 tuhat kuulajat nädalas
- Sky Plus, enim kuulajaid vanuses 20-60 – 156 tuhat kuulajat nädalas / 183 tuhat (12-74)
- SKY Raadio, kuulatuim venekeelne raadiojaam – 72 tuhat kuulajat nädalas / 57 tuhat (20-60)
- Rock FM, kõige mehisem raadiojaam – 64% kuulajatest on mehed!
Eesti- ja venekeelsete kommertsraadiote kuulajaskond nädalas (weekly reach, tuh) reklaamiostjate jaoks atraktiivses 20-60 vanusegrupis ning raadiojaamade kogu kuulajaskond vanuses 12-74.
| Raadiojaam | 20-60a | 12-74a |
| 1. Sky Plus | 156 | 183 |
| 2. Retro FM | 155 | 197 |
| 3. Star FM | 144 | 177 |
| 4. Raadio Elmar | 136 | 207 |
| 5. MyHits | 115 | 141 |
| 6. Rock FM | 94 | 107 |
| 7. Raadio Kuku | 90 | 123 |
| 8. Relax FM | 73 | 87 |
| Raadiojaam (venekeelne) | ||
| 1. SKY Raadio | 57 | 72 |
| 2. Super Raadio | 30 | 38 |
| 3. Radio Maximum | 28 | 34 |
| 4. Star FM Plus | 19 | 22 |
Top 4 kuulatuimat Hommikuprogrammi vanusegrupis 20-60 (wkly reach, tuh) ning samade jaamade õhtuse töölt-koju vööndi kuulatavus (wkly reach 20-60, tuh). Sulgudes kuulajaskond vanuses 12-74.
| Raadiojaam | Hommik | Drive Time |
| 1. Sky Plus | 91 (99) | 64 (73) |
| 2. Star FM | 89 (107) | 74 (80) |
| 3. Retro FM | 58 (70) | 72 (84) |
| 4. Elmar | 72 (113) | 63 (92) |
| … SKY Raadio (nr 1, venekeelne) | 29 (34) | 25 (29) |
Miks tasub kampaaniasse kaasata venekeelne kuulajaskond?
Sõja foonil on paljud brändid otsustanud venekeelses meedias mitte kommunikeerida. Samas on Eesti venekeelne kuulajaskond jätkuvalt suur ja aktiivne tarbija. Siin on põhjused, miks reklaam venekeelsetes kanalites on endiselt tark valik:
- Igapäevane elu ja ostud toimuvad edasi
Vene kodukeelega kuulaja teeb samu ostuotsuseid nagu eestikeelne – samad poed, samad teenused, samad vajadused. - Vähem kanaleid = tugevam nähtavus
Venekeelses meedias on valik piiratum, mistõttu jõuab reklaam kuulajani kiiremini ja jääb paremini meelde. - Kohalik venekeelne meedia on turvaline keskkond
SKY Raadio ja Super Raadio tegutsevad Eesti seaduste järgi, välistavad Venemaa propagandaga seotud sisu ning hoiavad kuulajad Eesti infoväljas. - Võimalus võita turuosa seal, kus teisi pole
Kui konkurendid venekeelset kuulajaskonda ei kõneta, annab see brändile selge eelise. - Oma keeles kõnetamine suurendab usaldust
Inimene märkab ja usaldab rohkem sõnumit, mis kõlab talle omases keeles ja tonaalsuses.
Kuidas venekeelset kuulajat usutavalt ja lugupidavalt kõnetada?
- Kõneta oma keeles, aga Eesti kontekstis
Sõnumi tonaalsus ja viited võiks lähtuda siinsest elust – sama igapäev, samad teemad, samad sündmused. - Väldi klišeesid ja stereotüüpe
Karud, balalaikad ja üleolevad vormid ei loo usaldust ega mõjuta ostukäitumist positiivselt. - Rõhuta ühisosa, mitte erinevusi
Ühine elukeskkond, ühised otsused. Reklaam, mis seda peegeldab, loob tugeva sideme. - Kasuta professionaalset copywriterit
Hea keeleline tunnetus aitab vältida tõlkekeele kõla ja päriselt kõnetada kuulajat. - Hoia mõlemas keeles sama stiil
Ühine brändiidee ja helikeel, kuid venekeelsele kuulajale kohandatud sõnum tagab järjepidevuse ja äratuntavuse.
Hiljutised sündmused ja tulevased plaanid Sky Media raadiojaamades
Sky Plus
- Juulis kolis Sky Plus tiim nädalaks Pärnusse pop-up stuudiosse, tõime rannamelu otse eetrisse.
- Sügise tõi eetrisse palju elevust – välja kuulutati mitmed eesootavad suurkontserdid.
- Oktoobri alguses mängisime koos kuulajatega peitust — Rain Kelk peitis end Tartus ning otsingutes osales ligikaudu 100 000 inimest. Võitja sai preemiaks 6000 eurot!
👉 Pimedate ööde saabudes rõõmustame kuulajaid soojamaa reisi ja mõnusate spaaelamustega.
Retro FM
- Septembris startis Retro FM hommikus meeleolukas „Kõige lihtsam mälumäng Raadios.“ Eestlased on mälumängurahvas, osalejaid registreerub iga päev ja kuulamine on tõusuteel.
- Pärnu Restoranide Nädala raames viisime kuulajad maitserännakutele Pärnu tipprestoranidesse ning loosisime välja midagi enneolematut — õhtusöögi saatejuhtidega otse Retro FM stuudios, kus laua katab PÕLD Resto!
👉 Pimedad sügishommikud ja -õhtud täidame jätkuvalt 80ndate ja 90ndate hea muusikaga!
Rock FM
- Sügis tõi Rock FMi eetrisse mitmeid kaasahaaravaid kuulajamänge. Saatsime kuulajaid The Offspring kontserdile Helsingisse ning suured ettevalmistused käivad Superkross Tallinn ja Aasta Auto valimise koostööprojektideks.
👉 Peagi on ilmumas Rock FM-i lauamäng, mida saab rokisõpradega mängida ning mis sobib hästi ka kinkimiseks. Loomulikult on valmis Rock FM 2026 kalender, mis jätkab seniseid traditsioone.
SKY Raadio
- Suvekampaania koostöös KALEV SPA-ga osutus tõeliseks hitiks ning võitjad said nautida lõõgastavat spaapuhkust.
- Sügisel vallutas Tallinna tänavad meie maskott SKYKA, jagades rõõmu ja maitsvaid auhindu koostöös JAHU Tänavagurmeega.
👉 Aeg uueks võidulaineks! Novembris loosime välja uhiuue iPhone 17 PRO ning detsembris ootab kuulajaid rahaloos— ideaalne viis aastale kuninglik punkt panna!
Super Raadio
- Sügise hakul tõid kampaaniad koostöös Tallinna restoranidega eetrisse maitseelamuste tormi — kuulajad olid vaimustuses ja loositi hulgaliselt võitjaid!
👉 Oktoobri lõpus kaasame kuulajad muusikamängu „Ma tean seda laulu!“ Mäng annab kõigile võimaluse oma muusikateadmisi proovile panna. Detsembris kehastub SUPER Raadio jõuluvanaks — ees ootab suur kingiralli, kus raadiostuudios keerlevalt karussellilt saab võita väärtuslikke üllatusi!
Aitäh, et olete meie kõrval. Koos saame pakkuda kuulajatele sisu, mis päriselt kõnetab.